Què és la reverberació? La importància de fer-se entendre, guia d’elements estructurals
Publicació amb una explicació simple de conceptes d’acústica que s’han de tenir en compte als llocs de treball on es realitza comunicació verbal. Criteris per valorar l’adequació i les bones pràctiques per millorar l’entorn.
Molts entorns de treball requereixen unes característiques acústiques que facin possible una bona comunicació verbal. Deficiències en aquest aspecte generen un esforç addicional per treballar. Això en general suposa forçar la veu. Augmenta el soroll ambiental i es relaciona amb problemes a la veu ia l’audició. A diferents sectors com és l’educatiu, el comercial o l’assistència, es genera una incapacitat per treballar per motiu de pèrdua de veu i es declaren nombroses malalties professionals. Entendre l’interlocutor és fonamental i per això l’entorn de treball ha de complir unes condicions.
L’acústica dels recintes, caracteritzada de manera fonamentalment pels materials i elements de les sales, és important que estigui contemplada. Sovint es troben entorns inadequats. Aquest fullet explica que cal tenir en compte i com valorar objectivament les característiques de la sala per treballar, i com es poden millorar aquestes condicions. S’hi exposen conceptes com l’absorció acústica i el temps de reverberació. Exemples de situacions on cal tenir molt en compte aquests conceptes són la formació, oficines compartides per moltes persones, sales de reunió, hosteleria.
R6E21287C
- Fecha de publicación: 24/12/2021
- Categorías: Riesgos
- Formato: Pequeño formato
- Idioma: Catalán